środa, 25 marca 2015

WIOSENNE BATALIONY

W niedzielę pojechałem do Samoklęsk. Na niebie prawie nie było chmur, ale było bardzo zimno. W pierwszej chwili zwróciły moją uwagę cztery sieweczki rzeczne. Żerowały na pierwszym spuszczonym stawie. Po krótkiej chwili usłyszeliśmy bąka. Na grobli ujrzałem stado 9 czapli.
Było tam 7 czapli białych i 2 siwe. Poszliśmy dalej i zobaczyliśmy 4 krakwy! Pływały wśród łysek, ale potem jedna para wpłynęła w trzciny (przypominam, było bardzo zimno). Na następnym stawie żerowało stado 36 batalionów! Wśród nich były też 2 krwawodzioby.


Na tym samym stawie pływały też cztery łabędzie czarnodziobe:


 Podczas powrotu zobaczyłem parę cyraneczek. Odleciały, a my poszliśmy do samochodu. Kiedy byliśmy w samochodzie, zobaczyliśmy ogromne stado szpaków:


Ich głos i bataliony, to wielkie zwiastuny wiosny...

12 komentarzy:

  1. Fajna wyprawa, zresztą pisałam to już na OTOP Junior ;) Gratuluję batalionów!

    OdpowiedzUsuń
  2. nice gulls, swans and shorebirds!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Thank you. I like shorebirds very much!

      Usuń
  3. Lovely Redshanks, one of my favourites.

    OdpowiedzUsuń
  4. Very spectacular videos. Thanks for sharing

    OdpowiedzUsuń
  5. Unos vídeos muy buenos, me han gustado mucho Lukasz. Saludos cordiales desde España.

    OdpowiedzUsuń